alexandraidamariabergman

6månader

Kategori: Mitt liv !

Idag är det exakt 6månader sen som jag fick mitt cancer besked.
Jag HATAR den dagen, den 9/2-12 och tiden som jag varit sjuk fram till idag.

Idag när läkarn Martin var här, så kollade han på utslagen som jag fått på bröstkorgen. Han kunde inte riktigt säga vad de berodde på. Kan vara något läkemedel, en "släng" av GVH, eller svampen som jag tydligen har i kroppen. Svampen finns nog förmodligen i lungorna. För de kunde se på provsvaren ifrån röntgen från igår kväll, att det fanns något litet där, men inget farligt.
Har börja få tabletter morgon och kväll. Morfinet har de minskat på nu i flera dagar, så de ryker idag. Och lika mat droppet, så jag börjar äta mat igen. 


Och nu är Tobias mamma påväg hit. Hon ska vara här och umgås med oss i några dagar ! Det blir roligt för allas del. Speciellt för Novalie, som får träffa sin farmor! <3
Vet inte riktigt vad dom/vi ska hitta på.

Det beror helt på då jag blir fri från allt dropp. Och sen så håller jag på att stiga i värdena, så snart blir jag släppt :) Hoppas den här dumma febern kan dra någon annanstans!!


Saknar min mamma jätte mycket<3 Då hon var här hos mig sist, så sov hon bara hos mig 1natt. Sen pendlade hon fram & tillbaka till Sthlm med Novalie. Men det var för att jag skulle få egen tid och att Novalie skulle få miljö ombyte.
Så jag LÄNGTAR verkligen efter henne!!!<3 
Och så saknar jag resten av min familj, Mina systrar & Julle <3






Det ända jag vill, är att det ska vara över nu och det enda jag önskar, är att jag ska bli frisk!
Älskar er <3
 
 
 

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Vad fina ni ær! :) Men tænk, ett halvår har gått och det værsta verkar vara øver. Nu blir det nog bara lættare och lættare, får vi hoppas! Saknar dig min væn <3

    Svar: Ja de värsta kan ses vara över, men efter att man gjort en transplantation - antingen går det bra och man blir frisk,. Eller så får man mkt GVH och dör, som jag förstått läkarna.Men än så länge är allt i sin ordning, otroligt skönt :)
    Saknar dig oxå!! <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-09 | 15:03:35
  • Maria Oscarsson säger:

    Vilka sötnosar. Lika gulliga båda två. :)

    Svar: Tack :) De behövde jag höra <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-09 | 22:11:37
  • Marianne säger:

    Åhh Alexandra...Skulle också vilja åka o hälsa på dig men det får återstå tills senare..Nu ska du bli frisk och återhämta styrkan så du kan komme tillbaks till Lima :) Förstår att du längtar efter mamma, det gör man alltid när man blir sjuk...Hon kommer nog snart igen :) Nu får du ha en trevlig helg,,så gott det går,,,Nu går du ju åt rätt håll i alla fall..Kram på dig <3

    Svar: Ja, det verkar som du har väldigt rätt i det du skriver Marianne!! :) Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-10 | 10:20:27
  • Maria Oscarsson säger:

    Det var dagens sanning de jag skrev. Ni är supergulliga. Å utan klysha, så är du en helt underbar människa, så jäkla synd att alla såna underbara männinskor ska få sånt helvete...MEN du är på väg åt rätt håll, å behöver du en push framåt så ska jag knuffa på rejält.. Så heja alex å ge den där jävla cancern vad den tål. Fasen, du har ju Limablod i dig, å de är inte att leka med, kramiz. ( ps,tänkte skriva puss på dig, fast de överlåter jag till din kära Tobbe. ;) ds )

    Svar: Du är en underbar medmänniska och otroligt snäll :) <3Cancern ska väck, that´s it !! För jag e skapligt trött på denna skit..
    Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-10 | 19:57:41
  • Tessa säger:

    Håller alla tummarna för dig. Du är så stark!

    Och tänk på att det kan vara positivt med GVH oxå, lagomt med GVH har antitumör effekt:) Jag har fått GVH i magen och tarmarna, fick det konstigt nog ca 1 år efter transplantationen och behandlas med kortison.

    Hoppas och tror att allt går åt rätt håll nu för dig nu!

    Svar: Tack Tessa!! Ja det lär jag säga att du också har varit om du också genomgått detta helvete. Jag e rädd för att få för mkt av GVH:n, men de får jag ta ¨å.
    Ja de ska gå bra nu!! :) <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-10 | 22:34:39
    Bloggadress: http://www.theresflock.se

Kommentera inlägget här: