alexandraidamariabergman

Svärmor / Farmor

Kategori: Mitt liv !

Igår drog Tobias, Novalie & Karin (svärmor, farmor) med mig ut i rullstol så jag skulle få frisk luft.
Då passade vi på att gå in till stan för att köpa Novalie´s första skor, inne på Vincent! Hittade ett par jätte fina vita skor, sulor och skokräm.
Sen gick vi till stadsparken och la oss på en picknick filt, vi hade med oss filtar för jag har varit så frusen av mig i flera dagar. Jag hade mjukisbyxor, linne, huvtröjja, jacka plus en filt på mig. Men jag var fortfarande frusen, så Tobias fick vara med mig tillbaka till sjukhuset så jag fick vila och sen gick han tillbaka till parken.

Hade sen bestämt träff med min fina vän Carina Malmen, hon skulle komma till oss på rummet och sjunga & spela gitarr. Men hon kunde tyvärr inte komma, eftersom hon kände av halsen och hon hade nyst några ggr. Men vi tar en dag till veckan istället :) <3

Istället tog vi fram såp bubblorna inne på rummet.
JAG: Bubblor Novalie, Bubblor!
Novalie: Bubb Bubb
JAG: Ååååhh, hon kan säga bubblor :D :D :D 
Novalie: Bubb
Så jag kan säga att jag är en stolt mamma över att vi har en sådan duktig dotter !! :)
Hon kan säga: Mamma , Pappa, Vovve, Bubb, Mommo (sagt 2ggr) Men sen pratar hon på annars, men de kan inte jag tyda      ÄNNU men förhoppningsvis snart ;)




Dagarna som svärmor/farmor varit här, har varit jätte bra! Hon tar hand om Novalie och små pysslar med allt <3 Och det är vi väldigt tacksamma för. Novalie har iaf njutit. Har syns lång väg att hon har haft det roligt. För idag efter att svärmor/farmor åkte så på eftermiddagen så sov Novalie middag i hela 2,5timme. 
för när farmor kom, så fanns det så mkt man kunde hitta på, så då vart man juh vara vaken :) Hon tog med Novalie ut flera ggr per dag, vilket e jätte bra. Novalie var små kylig då vi la våra kinder mot varandras och de var små rosiga! :)
Tack för att du kom till oss!! Ser fram emot nästa gång.
Jag saknar dig farmor // NOVALIE <3

Älskar er <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: