alexandraidamariabergman

Dag 10

Kategori: Mitt liv !

Idag är det dag 10!
Dagarna går faktiskt ganska fort, men de känns väl så då man sover middag några ggr.

Idag är jag svullen som en gris i ansiktet. Och det är ifrån munnen de kommer ifrån, har små sår, slemhinnorna fortsätter att släppa i hals/mun, Men har fått bedövnings gelé för alla sår i munnen, som tar bort det mesta av smärtan. Väldigt skönt men tårarna bara rinner ner för kinderna då jag penslar på de.

Tar extra "skjutsar" med morfin som jag kallar det, men egentligen så heter de typ: Bolus med morfin. Vilket innebär att jag får ca 2,5mg extramorfin i 15min. Då jag vill ha skjutsar med morfin är då man har extra ont, och det hjälper en för stunden. Sen går morfinet på som vanligt med 21ml morfin i timmen. 

Och blodvärdet var lågt idag, Gränsen är 90 om man behöver blod och jag hade sjunkit ner till 88, så nu blir det två påsar med blodpåfyllning.
Tycker att alla som är friska & krya borde bli blodgivare, för de räddar hur mycket liv som helst. Så om ni är givare, så är ni också hjältar!

Ska nu vila innan Tobias & Novalie kommer tillbaka till Uppsala. De är hos Tobias mormor Elsa i Gävle och hälsar på över dagen. De skulle tydligen äta lax till lunch, tur att Novalie äter fisk ( Har hon tagit efter sin far, vilket e jätte bra ).

Älskar er <3

Kommentarer

  • Cristina Niskanen säger:

    Du gör det bra! Lider med dig...Kämpa på Alexandra!

    Svar: Ja jag kan inget mer än att hänga med karusellen. Tack för att du finns:-) kram
    Alexandra Bergman

    2012-07-28 | 13:36:59
  • Ann-Mari Lewin säger:

    Hej Alexandra, tänker på Dig och hoppas att allt blir bra. Jag själv är blodgivare och har varit i 15 år, jag åker till Mora och lämnar blod var 4:e månad, känner mig nöjd då man kan hjälpa andra. Jag tycker att alla ska försöka åka och lämna blod, man gör en god gärning. Kram på Dig och hela familjen!!!

    Svar: Hej Ann-Mari!Ja jag såg att du hade lagt ut en länk via FB om att det gick skjuts eller ngt sånt till Mora, för att bli blodgivare. Du är en räddare! Man skulle nästan ha som ett arrangemang och en som föreläste om varför man ska bli blodgivare, osv osv!
    Kram till dig & din familj!
    Alexandra Bergman

    2012-07-30 | 01:02:29

Kommentera inlägget här: