alexandraidamariabergman

Dag 15

Kategori: Mitt liv !


Kände mig piggare idag. 
Och det syntes om man går via proverna. CRP´n hade sjunkit mer till idag. Så den infektion som jag har i kroppen, är på väg att dunsta inom kort.
Har mindre sår och svullnaden har gått ner lite. Men producerar en massa saliv, så jag spottar hela tiden.
Upptäckte att jag hade fått två sår "där nere", så det var bara att sära och låta sköterskan titta på de. Och hon tyckte att läkaren Sarah ska titta på de imorgon på ronden. Man har inge privat liv då man får cancer. Det e lika med kiss & bajs, de ska höra precis hur allting är. fast de är juh bra, så de håller koll..


Mamma, Novalie & Annelen har varit här hela dagen, gud va jag ÄLSKAR er <3
Jag har myst med Novalie i sängen, lekt på golvet och hon har tagit sig runt i rummet antingen med att krypa,
eller hålla i sig i saker för att ta sig fram. 
Hon har nu 5tänder, fast de har hon nu haft ett tag. Det är därför jag kallar henne för "Bus-troll". <3 
Annelen åkte idag ifrån oss i Uppsala till Rättvik.Hon skulle dit och festa m några gamla kompisar. 
Mamma bäddade i nya sängkläder i sängen, då passade jag på att duscha. Och nu måste man vara extra noga med att smörja in kroppen med body lotion, så mamma fick hjälpa mig att ta ryggen. Sen så har vi inte gjort så mkt mer, jag har små kika på tv, vila, mamma satt vid datorn och sen så har vi pratat om allt möjligt :)

Men efter att de åkte, så satt jag för mig själv vid datorn och tittar på bilder. 
Från att vi fick våran underbara flicka Novalie och fram till idag. 
Vilken resa!!!!!! Tårarna bara rann, kunde inte få stopp på dem.
Är så himla rädd. 
För det här måste fan funka. 
Annars kommer de inte säkert finnas något för att rädda mitt liv.

Blir alldeles tom på ord, vet inte hur jag ska beskriva hur jag känner.
Man måste vara i en sån här situation eller vara en närstående för att förstå.
Att förstå vad en människa med cancer får genomlida. Det är inte bara cancer, utan en massa annat som man måste göra och tänka på.
Ens liv är totalförändrat och man får kämpa!



 


Vill leva ett normalt liv igen, med min familj  <3
Min kärlek till er, är obeskrivlig  <3
Jag ska göra allt jag kan och orkar för att få leva med er <3
Bara vi har varandra & är tillsammans, så klarar vi allt  <3
När vi övervinner det här, så är vi oslagbara som familj <3


kom ihåg Gårdagen
dröm om Imorgon
men lev Idag

ÄLSKAR ER <3



Kommentarer

  • Katta säger:

    Hej...följer din blogg o din resa i den djävulska sjukdomen...Skickar styrkekramar till dej o din fina familj, vilken otroligt vacker liten dotter du har<3

    Svar: Hej Katta! Jag tycker att det är Roligt då folk som inte känner mig, hittar min blogg och följer mitt liv. För då kanske jag "gör ett avtryck" i andra människors liv.. Med de menar jag att få andra människor att öppna sina ögon, och ta vara på de det har <3Tack ska du ha! Ja hon är otroligt vacker min tjej!! <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-02 | 21:51:48
  • Anonym säger:

    Du kommer fixa det här min bästa vän...älskar dig! Fint kort på er...saknar er!

    Svar: Det är de som är målet, vännen <3 Taack! Älskar & saknar dig också!! <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-02 | 21:59:42
  • Mary säger:

    Jag skrev ju mary:) inte anonym

    2012-08-02 | 22:00:36
  • J.K säger:

    Fina!

    Svar: Tack :)
    Alexandra Bergman

    2012-08-02 | 23:09:34
  • maria Oscarsson säger:

    Å Alexandra. Nu fick du mina tårar att rulla nerför kinderna igen. Nej, ingen som har varit med anhörig eller haft skiten själv vet hur det är. Å du skriver så fint. Du kämpar då bra, å du kommer fixa det här. Kram på dig.

    Svar: Man skulle kunna skriva, inte ska du gråta. Men ibland måste man släppa allt och göra de! Tack, försöker formulera mig så gott jag kan, så att alla ska förstå hur jag har det. Saknar dig & ditt skratt :) Och din familj förstås!!Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-02 | 23:38:25
  • Inga-Lill Tåli Larsson säger:

    Mina allra varmaste tankar till Dig och Din familj fast jag inte känner Dig. (Tobbe var hos hos oss på praktik för många år sen i Romarheden. ) Som Ni har det ska ingen behöva ha det, mitt hjärta blöder för Dig som mamma och mormor och medmänniska. Och din upplevelse av sköterskan som bara slängde in ett rent påslakan utan att hjälpa Dig det är SKAMLIGT att bete sig så. STOR styrkekram till Dig och familjen. P.S vilken bedårande dotter ni har <3

    Svar: Hej Inga-Lill Tåli Larsson! Jaså, ja det måste ha varit många år sen? När han gick i skolan förstår jag. Ja det där med lakanet, gör mig ursinnig. Jag är en person som vill göra allt själv, och sen blir man sjuk och orkar helt plötsligt nästan ingenting. Har under denna resans gång försökt göra mina sysslor själv, som att bädda & dammtorka. Men just nu, så har jag ägnat min tid som vaken och min energi på Novalie! <3 Tack så mkt! Vi får höra det flera ggr om dagen att hon är så fin, söt, vacker, busig mm Och Det STÄMMER :) <3
    Tack för att du bryr dig och visar omtanke <3 Det betyder mkt för mig och min familj!
    Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-03 | 22:03:16
  • Eva Malmberg säger:

    Jag imponeras av dig Alexandra, du skriver så bra! När jag tycker att det är tungt ger dina fina formuleringar även mig kraft för att få fortsätta vara med mina kära. Kramar till hela familjen!

    Svar: Hej Eva! Åhh, nu gör du mig rörd! Så himla härligt att jag kan hjälpa andra!
    Ha det så bra som du bara kan där hemma!
    StyrkeKRAMAR till dig Eva! Det här ska vi allt fixa <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-03 | 22:29:41

Kommentera inlägget här: