alexandraidamariabergman

Dag 11

Kategori: Mitt liv !


USCH, Vilken smärta jag har!
Ännu mera sår och svullnader i munnen. Måste också ha vasselin på läpparna för att de inte ska frasa sönder av torrhet.
Cherif Honar, läkaren. Sa idag att det är inte så bra att jag får "för många skjutsar" med morfin, för i samband då de gör de så lär de höja mängden av morfin i timmen. Så nu har de höjt morfin intaget till 25ml / timmen och så blir det inga fler skjutsar. 
Och igår kväll då jag skulle sova, så hade jag 39graders feber, så fick febernedsättande. Vaknade varenda timme och fick pensla bedövningsmedel i munnen. Och så fick jag bara använda en skjuts under nattens gång, men jag grät imorse vid halv fem så ont jag hade, så jag fick två ändå!

Nu har de bara satt in febernedsättande alvedon, vid behov. 
Får antibiotika fyra ggr/dag.
De har satt in  Vankomysin? Det är till för att skydda mot hudinfektioner, som att t ex att mina munhålebakterier råkar komma i kontakt med min CVK som jag har på bröstet. 
Men efter att sköterskan Daniel gick ut, så vart jag ringa på klockan. Då var jag alldeles rödflammig i ansiktet, på halsen, på bröstet och ner mot magen. Och det var varmt på "bläfforna" som man rörde och små kliade.
Så nu håller de på att ge mig Kortison, för de var säkert något i vankomysinet som gjorde så jag fick den här reaktionen.
Har även fått trombocyter idag.
CRP hade höjts från ca160 till 190.
Enligt läkarna så ser det ut som de ska göra.
MEN VILKET HELVETE DE HÄR ÄR!!!!!!

Min farmor ringde på förmiddagen, kunde jag prata med henne?! Hon fick gissa på vad jag sa, men oftast ställde hon ja och nej frågor. Sen skulle hon sätta in pengar åt mig, så jag kunde ringa och sånt. Vilken goding!!

Ringde mamma,satt på högtalaren men innan hon hann svara så började de med att Novalie gav mig en smäll i mitt svullna ansikte på kinden, så jag började gråta .Mamma svarade, jag grät, Mamma trodde direkt att jag saknade henne och frågade om hon skulle komma?! Då grät jag fortfarande för att det gjorde så sjukt ont i munnen, så Tobias fick hoppa in i samtalet och prata istället för mig. Så mamma skulle bara packa lite saker och så skulle Julle bara kolla så bilen va OK, så kommer hon på stört! <3

Ska ta rådet som jag fick av sköterskan igår, direkt jag känner att jag e så trött så jag måste sova, då gör jag det. Men även blir man lite såhär, man vill ju sova på natten, så man inte vänder på dygnet. Tror jag kör på båda två!!

Idag åker min Älskling Tobias till Stöpafors till sin bror Mats, de ska börja jobba tillsammans uppe i Moesjöen i NordNorge. Så de ska sammanlagt köra 120mil under måndagen, och så börjar de på Tisdagen.Blir borta två veckor på jobb, och blir sen ledig i två veckor.


Ska nu bedöva min mun och sen vila. Kan knappt hålla ögonen öppna då jag skriver. 
Älskar er <3

Kommentarer

  • Mary:) säger:

    <3 :( måste vända nu snart......

    Svar: Ja förhoppningsvis om några dagar, men de är så olika till varje individ. Hoppas Hoppas Hoppas! Hatar att må skit, speciellt då man lider av det varje minut.
    Saknar dig Mary <3
    Alexandra Bergman

    2012-07-29 | 15:50:12
  • karin säger:

    tänker på dig vill bara krama om dig gumman<3 hoppas det vänder snart

    Svar: Tänker på er också! Du får snart en kram då du kommer! :) Ja det hoppas jag också, och enligt läkarna så ska det vända om några dagar, men det är så olika till varje individ. Ge Timo en stor bamsekraaam och säg att mamma saknar han <3
    Alexandra Bergman

    2012-07-29 | 19:38:28
  • Maria Oscarsson säger:

    usch vilket elände du får gå igenom. men inget ont som har nåt gott med sig, som man säger. har dom sagt att det blir bättre snart,så blir de så. fast fasen vad ont du måste ha... men se framåt nu, varje litet framsteg är alltid ett framsteg mot att bli frisk. Jenny sa att vi skulle baka en rulltårta till dig med chokladpudding i. Vore nåt de va??? Styrkekramar i massor. <3 <3

    Svar: Ja man kan verkligen säga att jag har JÄVLIGT ONT!Haha, hon ville ha bakförslag för att hon skulle baka. Och jag älskar rulltårta med chokladpudding/chokladkräm. Så vad bakade hon tillslut? Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-07-29 | 21:48:56
  • Anonym säger:

    det blev inget bak just då. Hon hann inte. Men hon gör super god kladdkaka.

    Svar: Det e också gott.. fast jag gillar hellre rulltårtan :D
    Alexandra Bergman

    2012-07-30 | 17:54:51

Kommentera inlägget här: