alexandraidamariabergman

Dag 14

Kategori: Mitt liv !

Häromdagen, alltså i Måndags vart jag åka ner på röntgen av Bäcken, överkroppen och ansiktet. Innan en kom och hämtade mig, så vart de sätta en nål i armen för de skulle spruta in kontrast i den under röntgen. Sarah, min  sjuksköterska som jag hade den morgonen, försökte på tre ställen och det slutade med att kärlen sprack, jag grät och hon fick hämta en annan som sätter nålar varje dag ute på mottagningen.
Hon erkände att de var svårt att se vart hon skulle sätta nålen, så den vart precis på handleden vid handen.
Aj, Aj ,Aj, säger jag!!! 
Man ser på båda mina armar att det e spruckna kärl där de stuckit mig. 

Syftet att röntga ansiktet var för att se ifall jag hade fått svampinfektion. Men de hade jag inte!
Syftet med överkroppen var lungorna, och det fanns ingen vätska i dom och dom var fina.
Syftet att röntga bäcken, är för att vissa personers urinblåsa kan ta skada efter man fått ett visst cellgift innan man har transplanterats, och då ville de se så den inte hade skadats, Och det såg bra ut.

Mamma och Novalie hade sovit hos mig från Söndag till Måndag. Vi gjorde väl inte så mkt, eftersom jag var ganska trött och sen så kunde jag knappt prata. Tv:n stod iaf på hela tiden.
Sen åkte mamma & Novalie, så jag sov på sjukhuset själv den natten. 

Så igår då de kom tillbax, så hade de Annelen med sig, min storasyster!  
Hon har vari förkyld ett tag, så hon har inte kunnat umgåtts med varken mig eller någon annan i familjen.
Pga  den stora smitt risken. 
Är  jätte roligt och skönt att ha henne här hos mig, min syster <3
Annelen har varit så gullig idag, hon fixar & pysslar med allt för att jag ska ha det så bra som möjligt. 

Jag har inte gjort så mkt idag, går på så mkt morfin, så direkt jag tar fram mobilen eller kollar på tv så himlar jag med ögonen och sen är det typ "godnatt" ,så somnar jag.
Efter att jag hade vaknat, så hade jag fått två charmerande och söta bilder via mms från min svärmor.
Från den tiden då Tobias var en liten bebis.
I början då Novalie föddes så var hon väldigt lik sin far. Men nu är hon mest lik mig.
Och speciellt från då jag var liten. Novalie är som en kopia av Alexandra, brukar min mamma säga!
Mitt Älskade barn <3

Annelen har handlat lunch på kiosken, spelat på mobilen, kolla på tv och sen drog vi ihop sängarna för att se på film tillsammans, tressure buddies. Fast jag somna!
Vi gick ner till entren för att få frisk luft, men jag e så upptagen med att behöva spotta den här jävla slemhinnan i sådana här spypåsar, så jag märkte knappt av den friska luften.
Nu ligger vi i en varsin säng och tittar på en film med Johnny Depp som går på kalan11. En helt okej film, men passar på att skriva lite här, medans energin finns. 

Fick ett härligt sms av min Älskling. 
Det stod att: Han och Mats skulle åka hemmåt imorgon, för att de är något typ av fel på någon maskin eller annat dylikt som gjorde att de inte kunde jobba. Men de skulle få fullt betalt även fast de inte jobbade, så de är super :P Så snart får jag träffa min sambo & Novalie får träffa sin pappa <3 Vi ÄLSKAR dig <3

Kom på att jag väckte Annelen inatt vid ca 03 tiden, för jag hade råkat somna medans jag satt upp i sängen och bedövade munnen, Då har jag som en liten rund ask med medel i, och så använder jag en lång tops. Då hade jag hällt ut all bedövnings gel på påslakanet.
Åhjejej, så drygt.. Så innan annelen somnade, så sa hon faktiskt att jag skulle väcka henne om jag behövde hjälp.
För sköterskan som kom in med det nya påslakanet, bara lämna det på sängen och vände på klacken och gick. Att hon inte hjälpte till och bädda? 
Så Oförskämt!!! Mot en patient som har nyss blivit transplanterad,som går på morfin dygnet runt pga av smärta och sen som knappt kan prata. 
Så jag fick väcka Annelen och fråga snällt om hon bäddade, och det var inga problem. Hon kastade sig upp och gjorde de.  JAG ÄLSKAR DIG <3<3<3

Nu säger jag GodNatt! Och jag hoppas på att få en smärtfriare dag imorgon!!
Jag Älskar er<3


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: