alexandraidamariabergman

Förhöjda provsvar

Kategori: Mitt liv !

I helgen då jag var hemma, mådde jag inte riktigt 100. Kände mig trött o Hängig. Kände av ett tryck över bröstet, som gjorde att man fick ont då man  andades. Och så hade jag feber i söndags morse. Ont i benen och leder.
Men det är så mkt som kan inverka. I torsdags så höjde de sandimunet och får kortison som en häst.

Under lördagen tog vi de bara lugnt. Jag gjorde inte en massa "måsten". Som tvätt disk mm mm.
Vi åkte till mamma & pappas restaurang (bondasgården) och åt lunch, vilket var super gott. Äter alltid hamburgertallrik då jag e hem, mums. Sen åkte vi till parken, för där hade de "hemvändardagen", och där stod min familj och sålde kolbotten, glödstekt sill m vitkrokar, hamburgare, korv, rulltårtsbakelse och kaffe De var skönt att få komma ut bland folk och visa att man lever. Men de var kyliga vindar, så vi vart inte så långvariga. 
Åkte hem, duscha och gjorde oss iordning inför middagen på parken. 
Nu ska jag vara helt ärlig, för de har jag lärt mig att man ska vara. Maten var ingen höjdare Tur jag fick den gratis.
Men underhållningen var jätte rolig och så kom de fram olika bekanta och hälsade på mig, mamma, tobias, novalie o Julle. Det var vi som hade sällskap tillsammans. 
Åkte hem, Novalie somnade och jag och tobias satte på filmen, The hunger games och poppade popcorn. En helt perfekt dag! Men tråkigt att de går så fort. 


Igår åkte vi runt 18:00 tiden hemmifrån, vilket gjorde att vi kom sent till Uppsala, runt halv elva klev vi ut ur bilen. 
Och så sent vill jag inte åka fler ggr, blir så jobbigt. Var bara att ta kvälls tabletterna och gå och lägga sig.

Idag hade vi tid 10:30 för att lägga om cvk´n, ta prover och sen träffa läkaren. Idag träffade jag läkaren Elisabeth. Och detta möte kändes mkt bättre än förra veckan med den där läkaren som inte hade jobbat på över ett år. Elisabeth var jätte noga med att ställa frågor, undersöka mig. Jag var iväg på lungröntgen,  den var bra och sen var jag och tog ett ekg och det var också bra. Fick ta ett näsprov, och så sög de ur snor ur näsan, för jag har varit "förkyld" nu i några veckor, och de vill utesluta vissa saker, men de tror att de kan vara någon bakterie från novalie. Eftersom hon var sjuk för några veckor sen.

Frågade Elisabeth om mina provsvar. 
Leverprovet hade höjts lite mer.sen i Torsdags. Och då vill de göra en leverbiopsi, så den kommer de att göra imorrgon kl 15:00, och då lär jag fasta från 09. Plus att jag blir inlagd, eftersom de gör ett "ingrepp" på ett så stort organ, så vill de ha mig inne på observation tills på onsdag. Men när man lever som jag gör med detta, så får man ta en dag i taget. Så vi får se hur veckan kommer att se ut. Och så ville hon lägga in mig eftersom jag hade feber igår och lite tendens till de idag. 
HB (blodvärdet) var bra/normala och lika trombocyter.. Crp´n låg på 24, men var inget oförändrat sen sist.
Men nu till de jobbiga. De vita lekocyterna, hade höjts från 10 till 33.
Eftersom jag får kortison i så höga doser, så brukar de inte bli så oroliga att de vita har höjts i sånna här sammanhang. Men eftersom jag har haft en tuff period sen innan transplantationen och en aggressiv cancer, så kan de inte bara utesluta att det är kortisonen. Alltså om de inte är kortisonen så har jag fått tillbaka cancern, vilket är SKIiIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITJÄVLAFITTHELEVET I sånnafall. Men man ska inte ta ut saker iförväg, jag får helt enkelt gå på hoppet som vanligt. Och vänta in morgondagen och se vad ett prov visar. Men de kommer nog vilja göra ett nytt benmärgsprov för att utesluta leukemi. 

Jag som trodde att mitt liv skulle börja bli bättre. Men jag kan fan inte slappna av. Tror smärtan i bröstet har med oro och rädsla, som en inre stress.
Jag är rädd. 

Ikväll ska jag bara försöka slappna av, umgås m min underbara dotter & mamma!!
Vad skulle jag göra utan dig? Du är ljuset i mörkret, du finns alltid där och lyssnar! 
Och mina systrar, tack för att ni finns och stöttar!
Imorgon då jag gör biopsin så kommer min plastpappa, för att finnas där för mig. Jag Älskar alla i min familj!!
Och Tobias, önskar du vore här hos mig så du kunde hålla om mig och säga att allt ska bli bra!! <3

ÄLSKAR ER !!!!!!!!!! <3<3<3

Kommentarer

  • Marianne säger:

    Mitt hjärta blöder för dig Alexandra....Du är så enormt stark och du skriver så bra..Men det här kommer att gå bra..När jag fick starka kortisondoser för muskelsjukdomen då steg mina lecocyter också, så vi får hoppas att det är det som spökar..Jag låg på 52 i värde och fortfarande får jag kolla mig en gång i halvåret och cellgiftet äter jag fortfarande..Du fixar det här Alexandra...
    Tänk vad jag tycker det är bra att du fick komma hem och träffa lite vänner, synd att du var dålig bara..Nu ser vi framåt och väntar på en ny vår :) Ha det så braoch sköt om dig nu...Tusen kramar <3

    Svar: Hej Marianne!Ja jag hoppas innerligt och över hela mitt hjärta att de visar bra på proverna, För jag e trött på de här nu, vill bara ha ett normalt liv som alla andra.
    Ja jag hoppas att det är kortisonet som spökat ikroppen.
    Ja att komma hem ger en energi o livsglädje. Så jag har varje vecka något att se fram emot, att åka hem över helgerna.
    De samma, saknar dig!!
    Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-09-10 | 19:53:40
  • Katta säger:

    Hej Alexandra, fortsätter följa din blogg och har glatt mig åt att det verkat gå åt "rätt håll". Jag ska hålla tummarna allt jag orkar för att biopsi och provsvar är okej! Så stark du är och så otroligt bra du skriver, det är inte konstigt att du berör på alla sätt och vis.
    STOR kram till dig och massor av tankestyrka till dig och din fina familj <3

    Svar: Hej Katta!Ja som alla prover har sett ut såär det bra. Men eftersom jag fick GVH´n, så har de ställt till de lite. Som att jag nu vart göra en leverbiopsi och att de vita leokocyterna (vitablodkroppar) var lite förhöjda. så ett benmärgsprov gjordes idag för att säkerställ vad det är för ngt.
    Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-09-11 | 08:35:52
  • Bodil säger:

    Kära Alexandra.
    Jag följer ännu din blogg. Du skriver så bra, direkt från hjärtat och med en känsla som berör enormt. Av alla dina inlägg jag läst så vet jag att du är en stark kvinna och mamma. Jag ska hålla alla tummar jag har för att dina provsvar är bra. En stor varm kram till dig. <3

    Svar: Tack Bodil! Allt jag skriver kommer direkt ifrån vad jag tänker o känner.Ja vi går nu på hoppet,igen!
    Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-09-11 | 17:27:59
  • Heidi Pedersen säger:

    Kära Du!
    Jag har nyss läst ditt inlägg och dina ord går rätt in i hjärtat på mig! :0( Blev så ledsen för din skull och blir så arg på mig själv för att jag går ner mig av att vara utan jobb och allt tjafs omkring mig!! Jag lever och plågas endast av depressioner..medans Du inte vet från den ena dagen till den andra hur till liv kommer fortsätta vara!! Jag är en människa som alltid brytt mig mer om andra än mig själv.Men jag är stolt över att få vara en sådan person.Men tycker att det känns jobbigt att inte kunna ta bort det onda i ditt liv.... Men Du ska veta att även om vi aldrig har pratat med varandra eller haft möjligheten att bli presenterade,(vilket jag hoppas vi blir snart)så vill jag att du ska veta att Du har en stor plats i mitt hjärta och finns det något som jag kan göra ,om så bara vara ett sällskap så får Du gärna hojta till här eller på FB!!! Håller alla mina fingrar och tår att allt ska gå bra!! Kram på Dig och Lillgumman! <3

    2012-09-13 | 23:08:00
  • Sandra säger:

    KRAM!

    2012-09-14 | 21:35:25
  • Anna säger:

    Kramar om!!

    2012-09-14 | 22:34:54

Kommentera inlägget här: