alexandraidamariabergman

Andra helgen!!

Kategori: Mitt liv !

Andra helgen som vi var hemma, var underbar! 
Jag småplockar m små saker som är som jätte projekt för mig nu då jag e på tillfriskningsstigen. Som är en sjävklarhet för en frisk person.... Men jag ÄLSKAR det. Jag får vara hemma, tillsammans med min familj och bara leva! Slippa sjukhuset. Eller, jag slipper sjukhuset på helgen. 
Jag tvättade, hängde tvätt, plocka i diskmaskinen, lagade middag till mig och min familj, mamma & pappa. Hade jätte mysigt. jag hade städat och plockat hela dagen, förberett middag. Blandsallad m fetaost, ungsrostade rotfrukter, fläskfilé, nötkött, smält ost, fyra olika såser( vi grillade på bordsgrillen) 

Jag, novalie och Tobias myste och pysslade om varandra, och det behövdes. 

Eftersom Jag och Tobias har glidit ifrån varandra lite grann under peridoden som sjuk.,och om man levt i dessa omständigheter, så då har man inte orkat massera, hållt om varandra osv.. Även fast man kanske tror att det är en självklarhet då någon e sjuk. 
Men vi har haft en massa olika motgångar i vårat förhållande under våra 5år, så detta ska vi fixa :) För vi älskar varandra! Och för våran underbara dotter skull !! <3
JAG ÄLSKAR ER <3

Som de ser ut nu, så lär jag fortfarande gå på koll två ggr i veckan, etersom GVH´n har spridit sig mer på kroppen och de vill få kontroll på den. Och de gör de via sandimun tabletter och kortison. Och så ska jag smörja in mig med special salva för utslagen, de ska också lindra för klåda.
Men idag då jag kom på sjukhuset så var inte min läkare Kristina där,  hon som jag gått hos sen jag gjorde transplantationen. Utan nu var det en kvinnlig läkare som varit ledig i ett år, så nu vart jag berätta om allt om mig och mina symptom och besvär.
Kändes ganska jobbigt & besvärigt..
Och innan hon släppte iväg mig så vart hon rådfråga m en annan läkare om mina utslag, mediciner mm mm.
VIll ha kristina!!!!! Vi hade egentligen "små planerat" att jag skulle dra ner på två besök till ett besök i veckan. 
Men jag ska väl inte klaga, de går framåt. Provsvaret hade kommit om mina och angelicas celler. Förstod inte riktigt hur de menade, men som jag fattade de så om man har tre stycken rör, så var 2½ av 3 fyllda av angelicas celler Vilket var BRA !!!! :) 

På tosdag ska jag på kontroll igen kl09. Sen åker vi hem om allt ser bra ut. 
På fredag ska jag på två möten, ett är om våran ekonomiska situation och sen ska vi på möte angående att mamma ska vara hemma med mig och Novalie, eftersom läkarna har konstaterat att jag är för slak i kropp & själ för att ta hand om henne ensam. Ska bli skönt att börja få ordning på sitt liv. 

GOD NATT!!
Älskar er <3

Kommentarer

  • Cristina Niskanen säger:

    Hoppas det ordnar sig så att Maria kan vara hemma och ta hand om dig och Novalie ett tag framöver. Man får nog vara beredd på att det kan ta längre tid än man tror att få tillbaka krafterna. Din kropp har ju fått vara med om en riktigt rejäl pärs i så lång tid. Önskar dig en skön höst Alexandra!

    2012-09-03 | 23:24:17
  • Marianne säger:

    Alltså...Du har för härlig dotter....Nu händer mycket med henne..Härlig dans :) Har hon börjat ta några steg än ?
    Det känns alldeles varmt i kroppen då du säger att det går framåt för dig..En skön känsla..Så gött att ni får lugna ner erat liv lite och njuta. Hoppas ni får en solig och fin höst nu :)
    Men håller med dig att det är jobbigt att byta läkare..Det är precis som du säger...Börja om från början, berätta allt....Hoppas du är hemma i slutet av september och att du får ta emot besök...herregud vad länge sen jag såg dig..Har varit hemma när du var hemma i våras men jag ville inte riskera att smitta ner dig med nåt...Åh hoppas att jag får träffa dig :)
    Hoppas du mår någorlunda bra och att du får komma hem på riktigt snart....Kämpa på nu och tusen kramar till dig och familjen <3

    Svar: Hon är så underbar! Vi måste ta och ses snart. När kommer du ner igen då? Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-09-04 | 10:26:32
  • Maria Oscarsson säger:

    Håller med Marianne, fast jag har ju inte träffat Novalie då förstås, men jag hoppas snart få göra de, för sist jag träffade henne var hon sååå liten. Kram o kämpa på, så ses vi snart. Påtåren närmar sig ;)

    Svar: Näj men snart så. Men får tyvärr inte träffa Markus, ifall han har någon bakterie från andra barn. jag har haft paus från kaffedrickandet då jag gjort transplantationen, men de ska nog kunna slinka ner en kopp :)
    Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-09-04 | 17:16:49
  • Anonym säger:

    Du är så fin stjärnan!
    Motgångar är det viktigaste i ett förhållande för att veta vars man har varandra, och vad man kämpar för.
    Men skyll inte på cancern, för ingen ska behöva känna skuld för att man drabbas av en sjukdom och att du har fått tillbringa mycket tid på sjukhuset och att det har lett till ännu en motgång. I ett förhållande är man två, vilket betyder att även om det är påfrestande och leder till mycket sorg så ska det inte vara något man "skyller" på.

    Det berättar mer om den andra personen än sig själv, kanske rädd att mista någon, kanske rädd att ta itu med sina känslor och ibland kan det vara så jobbigt att man vet inte vad man ska göra och därför drar man sig undan. Men tro mig, även om allt ibland kan kännas piss, så har vi människans natur en insikt att överleva att kämpa, och den är svår att hitta hos en person som inte drabbas av något allvarligt.

    Men den styrkan fick du, och du har visat alla att du ska klara detta. När du har tillfrisknat helt, så kommer du ha en erfarenhet som är väldigt viktig för dig och din framtid. Du kommer uppskatta allt mkt mer, och du kommer ha ett oerhört starkt psyke. Du kommer att blomma upp och redan nu har du utvecklas genom denna oerhört jobbiga resa.

    Men ditt sätt att uttrycka dig, att se saker att uppskatta saker, att komma nämre familjen, att älska alla dina nära och kära.. Varenda liten detalj i din vardag är viktig. Och det är en oerhört stark erfarenhet att ha med sig. Ni kommer hitta tillbaka, och de är bra med lite egen tid. Älskar dig.

    Svar: Johanna! Du är ett ljus i mörkret <3Tack för allt stöd ja får av dig vännen !! <3
    Älskar dig, Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-09-05 | 10:46:05

Kommentera inlägget här: