alexandraidamariabergman

Tröttmössa!!

Kategori: Mitt liv !

Ja jag glömde först bort att uppdatera, sen fick jag ingen inspiration och sen har jag lagt min energi på att ta hand om Novalie.
Dagen som jag blev utskriven, alltså i Torsdags så åkte vi till mina föräldrar i Sthlm och myste. Men sov nästan ingenting den natten, för alla i rummet snarka. 

Fredagen var planerad att Tobias skulle byta bromsklossar och bromstrummor på bilen,så att vi sen kunde besikta bilen och som vanligt så krånglade det. Han vart inte klar under dagen,
så det bidde ingen besiktning.
Drog sen vidare tilbaka till Uppsala m älsklingen och Novalie! Mamma och Julle åkte hem till Lima. Var enormt avundsjuk på dem.
Under Lördagen hände inte så himla mkt. Åkte först till avdelningen för att ta prover, och de såg bra ut ( ingen påfyllning) Såg sen att de hade bilutställning av veteran bilar i en park, lite knallar och massor m folk.
Det var roligt men kände mig inte så bekväm med alla som stirrade på mig. Det är ok, om det är barn. För de förtår inte riktigt. Men vuxna människor, som tittar en extra gång. Man bara: Du vet vad du såg första gången!!!
Kolla på film under dagen, myste/lekte med Novalie och upptäckte redan tendens att hon börja bli dålig. Köpte pizza på kvällen men den smaka skit. Plus att vi hade köpt icas coca-cola,herregud så äcklig. Tacka vet jag originalet.

Det sa bara pang, så var Novalie tok snorig på söndagen. Skicka mess till mamma, hon skulle komma till Shlm samma dag så hon kunde ta hand om Novalie! Min mamma är en ängel! 
Dagen var hur seg som helst, så vi begav oss till IKEA för tidsfördriv. Inhandlade: Fyra st prydnadskuddar, plastblomma + kruka, nessesär till Novalie, godsedjur, lakan, ljus och någe små plock. Så vid ca 18 tiden drog vi till Sthlm och mamma och Julle kom vid 23 tiden. Så då lämnade vi våran sjukling och åkte tillbaka till Uppsala.

Idag var jag på mottagningen för att lämna blodprover, se att CVK.n fungerade korrekt och la om den och träffade min läkare. Provsvaret från benmärgsprovet hade kommit.
Läkaren sa: Nu ska du inte bli allt för glad, men benmärgsprovet visade bra. Du hade 0,01% av dina egna celler i märgen. Jag själv anser att det är SUUUUUUUPEEEEER!
Men man ska inte hurra för tidigt, för än är resan inte över. De kan alltid dyka upp något.

Mina trombocyter hade höjts från 16 - 22, vilket är ett bra resultat, HB låg på 93 och Crp´n hade sjunkit till 30.Har fått eksem på olika ställen på kroppen, så fick ngt för den klådan.
EFter att vi var på mottagningen så åkte vi på stadium så tobias fick köpa sig nya skor och Novalie fick två bikinis, en rosa och en turkos. Hur fina som helst, men då hon har de på sig så kommer det stråla om henne ;)<3 Tankade bilen och åkte till mamma, Novalie och Julle i Sthlm för att fira dagens resultat.
Men fick feber under dagen, så legat mest på soffan. Men hittade alvedon, så nu känner jag mig ite piggare. 
Jag fuskade och köpte prinsess tårta, så de har vi fikat. Och snart vaknas de köttgryta, kokt potatis och sallad.MUMS!!! Vet ej om vi blir kvar här inatt, men de skulle väl inte skada. Får ju isf se min fina tjej <3


Nästa gång jag ska till mottagningen blir på torsdag.
Och om de ser bra ut då, så drar jag, Novalie och Älsklingen hem över helgen :D :D :D :D :D :D :D Har inte varit hemma sen mormor´s begravning och den var i Juni. Men man ska alltid ta en dag i taget.
För om jag ska gå runt och tänka på att åka hem, så kommer det bara att bli något för de. Tror faktiskt på sånt :)

Nu ska jag vara social med min underbara mamma och snart borde sjuklingen vakna. <3
och så tänker jag väldigt mkt på min mormor. Hon hade varit så glad för min skull!!

Här är en bild på min fina mormor Margaretha och mig, då jag gick första året på gymnasiet. Vi lagade korvstroganoff m ris hemma hos mamma i Lima!

Älskar dig mormor <3
DU ÄR DEN FINASTE ÄNGELN!!!!!! <3
 
 

Kommentarer

  • Anna Pedersen säger:

    Hej du starka fina!!
    Jag har följt din blogg sen en tid tillbaka, men aldrig kommenterat något, och det är väl på tiden för en kommentar då! ;-)
    Vill bara säga hur glad jag är för att du mår bättre, att det går framåt, så många tårar jag fällt till dina ord, du är så stark, ni är så starka som tar er igenom detta tillsammans!! Jag hoppas innerligt att det kommer någon rättvisa ur allt detta som är så orättvist!! Önskar dig och er verkligen all lycka!! *kram* // Anna, (Tobbes kusin)

    2012-08-20 | 20:38:12
  • Marianne säger:

    Härligt Alexandra :) Nu börjar det ta sig sa mordbrännaren.Vilken fin bild på Margaretha och dig..Verkligen :) Låter trevligt om du får vända hemåt snart..Nu får vi hoppas att lillfia kryar på sig också...Ha en fin dag och kram från mig <3

    2012-08-21 | 10:47:26
  • Heidi Pedersen säger:

    Hej! Alexandra =0)

    Vad glad jag blir att läsa så mycket positivt om dig!
    Synd att lillgumman blivit dålig,hoppas verkligen att hon kryar på sig så att ni kan åka hem till helgen som ni planerat! Jättefin bild på Dig och Din kära Mormor..
    Jag miste min mormor i våras men hon dog av ålderdom. Hon hann fylla 100 ÅR!! Känns ändå tråkigt när man mister en familjemedlem. Jag fick faktiskt vara med och fira hennes födelsedag. hade inte träffat henne på 9 år innan födelsedagen. Hon var bosatt i Nord norge.( Båtsfjord) Alldeles för långt och dyrt att resa till så ofta... ha en fortsatt bra vecka och jag håller tummarna att allt går bra hos läkar´n på Torsdag. // Kram på Er Alla! <3

    2012-08-21 | 15:03:16

Kommentera inlägget här: