alexandraidamariabergman

En härlig dag !!

Kategori: Mitt liv !

Idag har det varit en super bra dag om man jämnför med de andra dagarna.
Det började nog redan inatt. Fick in en insomnings tablett och öronproppar. Sov igenom nästan hela natten, men de är iaf bättre än alla de andra nätterna. Jag sa Hejdå till karin på rummet, men Tobias & Novalie följde farmor till bilen och vinkade hejdå! <3
Jag passade på att sova en extra stund, kände mig lite små frusen.

Fick i mig alla tabletterna utan att behöva spy, skönt. Men de kanske också berodde på att jag fick mot illamående en stund innan.

Idag har vi busat och skojjat inne på rummet. Novalie skrattar och har det hur bra som helst. Och vi har fått en sådan bra relation. EN ÄKTA MOR OCH DOTTER RELATION<3 Nu kommer nog mamma att bli frisk, så vi får vara en familj igen. Mitt älskade barn, du är det finaste som finns på denna jord <3 Min KÄRLEK till dig kommer alltid att vara störst!!!

Vi gjorde upp en "plan" för dagen.
Att vi skulle äta lunch tillsammans inne i matsalen (jag, tobias & Novalie)
Så vi satte Novalie i barnvagnen och gick tillsammans till 70Huset och köpte Tobias lunch, kycklingfilé m potatisgratäng och sallad för 75.-, Ett helt ok pris :)
Passade på att handla lite tidningar att läsa, en Vi föräldrar tidning och någon billig skvaller bilaga. Lika bra man köper en sån så man hänger med i svängarna. 

En ung tjej som är typ "mat-tant" på avdelningen, som heter Nina. Hon lagade makaroner åt mig. Fick iaf i mig ca 4-5dl. Vilket är den första tillagade maten som jag ätit sen jag varit så trasig i munnen. Novalie åt Lax m
potatis, mums tyckte hon. 

Sen skulle jag för första gången få vara med då Novalie skulle race:a i korridoren med hennes lära-gå-stol.
Jag har ju jämnt varit isolerad, då får man inte vistas ute på avdelningen. Jag har fått vinka hejdå i dörren åt henne. Jag hade JÄTTE ROLIGT och det hade Novalie också! :P Jag tog täten och passade på att gömma mig framför sängar eller hörn och sa titt ut ;) hon flinade och sprang och stolen gled medans fötterna hängde efter. Vårat älskade hjärta <3

Fick idag se ett känt ansikte ifrån hemtrakterna, Peder som kör sopbilen! Han är skyddsisolerad och är infektionskänslig. Han sa att han tyckte att det var roligt att se mig, och det var otroligt skönt att se någon hemmifrån. Annars träffar man bara familjen, för utomstående kan ha bakterier osv. Men jag hoppas verkligen att du blir frisk igen. :) 

Vi gick tillbaka in på rummet, där hon och jag fortsatte och busade i sängen! Men tillslut började hon bli kinkig / ledsen, så jag bestämde mig för att härma henne. Då började Tobias att skratta. Då visste inte Novalie hur hon skulle bete sig, så hon körde en liten variant av båda. Tillslut så satt vi och skrattade tillsammans <3
Min älskade familj, vad skulle jag ta mig till utan er? Mitt största stöd som finns! Att ha Tobias liggandes här bredvid mig medans Novalie sover och vi små tittar på tv, eller då han sitter på golvet och leker med Novalie <3


Och min Älskade mamma, Maria Bergman! Jag vet inte ens vart jag ska börja och sluta. Du är en sådan underbar människa. Du är egentligen den som stöttar mig mest i detta elände,
fast alla i familjen stöttar på olika vis<3
Du svarar alltid då jag ringer, och om du inte skulle ha tid så tar du dig tid att lyssna på mig. Och det betyder så mkt för mig.
Och när jag är som mest ledsen, då kommer du och tar mig i din famn och håller om mig  och du säger att du älskar mig <3 De stunderna, vill jag att du aldrig släpper taget. För i din famn är jag trygg. Där finns inge cancer! 
Våran kärlek till varandra blir bara starkare för varje dag som går och jag vill att du ska veta att du är världens bästa mamma och jag vill aldrig förlora dig <3



Det känns som att när vi alla förlorade våran älskade Margaretha Bergman, så har jag vuxit som person, som att jag blivit äldre. För att du ska kunna komma till mig och prata.  Även fast vi kunnat prata innan. Vi har de lika jobbigt allihopa. Jag finns här för dig mamma, Alltid <3
Som jag sagt nu i somras, om du var en karl och i min ålder, så skulle jag slå för dig <3 
JAG ÄLSKAR DIG <3

Alla ni där hemma eller de som tänker på oss! Tack!! Vi i min familj, behöver höra att vi gör de bra och kämpar. De märker jag på min mamma! Och jag KÄMPAR, ger aldrig upp.

Älskar er <3


Kommentarer

  • Mary=) säger:

    Vad fint du skrivit hjärtat!!!<3<3saknar dig !!!Många kramar mmmary!!!:D<3

    Svar: Försöker iaf <3 Saknar dig också, MASSOR <3
    Många kramar till dig vännen <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-12 | 21:33:52
  • rebecca säger:

    Så super kul att du är på bättrings vägen!! Och till och med frisk kanske snart!! Glad för din skull att du får uppleva din underbara dotters liv!! Har hållt tummar & tår för dig och diin familj!! Och haft koll på dig på bloggen å fb!! Så fint du skriver till alla dina kära!! De uppskattar de nog!! Se till åh bli helt frisk så hör du av dig te mig så har vi en playdate!

    Svar: Ja, det är väl lite tidigt än att säga. Men värdena stiger, vilket innebär att jag snart har ett immunförsvar. Men får trombocyter varje dag, vilket tyder på att märgen är lite trög att komma igång. Ja, nära och kära lär få höra att man uppskattar de det gör för en <3
    En date blir det då jag kommit hem!!
    Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-12 | 22:03:58
    Bloggadress: http://rebeccaelefant.blogg.se
  • annika säger:

    Så fint skrivet Alexandra <3

    Svar: Tack! Ja, ens mamma lär behöva dessa ord då och då för att orka <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-12 | 22:18:07
  • Heidi Pedersen säger:

    Hej, Alexandra!
    Jag har nyss börjat följa din blogg...Jag fann den på Tobias Fb-sida.(Han och jag är kusiner på Karins sida). Jag blev så ledsen av att läsa om upptäckten av din sjukdom och allt som du fått gå i genom! men måste säga att Du verkar vara så otroligt stark som person.Det är så fint att läsa dina fina ord till din kära mamma,som verkligen är en ängel i mina ögon! Men förstår att hon gör allt detta för Dig,du är ju hennes älskade dotter!!! Jag har själv 3 barn.....Jag håller alla fingrar och tår att det bara blir bättre och bättre för DIG!!! Kramar till Dig,Tobias och Er Härliga dotter NOVALIE....// Heidi Pedersen

    Svar: Hej Heidi! Ja jag hörde av Tobias att du hade skrivit till han.
    Ja i detta helvete/elände så lär man samla på sig alla krafter som finns för att orka. Har jag kommit så här långt, så ska jag övervinna cancern :)
    Min mamma, är det största stödet jag haft i denna hemska mardröm. Jp precis, man gör vad som helst för sina barn.
    Tack för att du bryr dig om mig och min familj <3 Vi kanske kan ses sen då jag blivit frisk. Vi försöker så ofta vi kan, att hälsa på Tobias mormor Elsa i Gävle.
    Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-12 | 22:40:53
  • Karin Johansson säger:

    Hej Alexandra! Va rolig du är och va snällt du skriver om din mamma. Träffade henne i helgen och hon är lika stolt över dig ska du veta. Hoppas nu att allt går som planerat så du får komma hem för nu känns det väl som att du varit där länge nog. Kram på dig! Du är så bra på att hitta de där små ljusglimtarna i livet. Karin

    Svar: Hej karin! Ja jag vill så gärna att hon ska veta HUR mycket hon betyder för mig, att jag uppskattar allt hon gör. Ja hon sa att hon hade träffat på dig och att du hälsade så gott. :) Det värmer verkligen i hela kroppen då folk bryr sig så mkt som de/ni gör. Ja det hoppas jag också, men just för tillfället så är det bara blodplättarna som halkar efter. Ja man lär hitta de små sakerna som får en att må bra, i allt elände.
    Kramar <3
    Alexandra Bergman

    2012-08-13 | 19:31:18
  • Heidi Pedersen säger:

    HEJ,IGEN!!

    Tack för ditt gulliga svar till mig.Skulle jätte gärna träffa Er alla när du frisknat till...Man får väl inte besöka på sjukhuset när man inte är nära familj till dig? Jag går hemma och är arbets för tillfället och har mycket tid att för annat! Skulle det gå och du vill ha sällskap eller hjälp med att gå ut
    med Novalie så skicka gärna ett meddelande till mig! Skulle gladeligen komma och hälsa på Dig! Kämpa på vidare så hörs vi! KRAM.

    2012-08-15 | 15:17:59

Kommentera inlägget här: